DIY .... συγχρονισμός των κυλίνδρων σε R1200GS '04

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 651
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 33 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

DIY .... συγχρονισμός των κυλίνδρων σε R1200GS '04

#1

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 18 Μάιος 2015, 19:55

(...παλιοτερο τεχνικο ποστακι 11/09/2008) :)


:)...ενας ακομα έλεγχος (...και αναλογος ρυθμισμα) που ο κατασκευαστης προτεινει καθε 10.000 χιλιομετρα (...αλλα εγω περασα τα 20) ειναι αυτος του συγχρονισμού του κινητηρα! Μαζεύοντας πληροφορίες και φυσικα διαβαζοντας .... κατεληξα οτι ειναι αρκετα ωφέλιμο να γινεται αυτος ο ελεγχος μετα απο ρυθμισμα στις βαλβιδες !

....επι της ουσιας παντα με μπερδευε ο όρος "συγχρονισμος των κυλινδρων" οταν το ακουγα και με παρεπεμπτε καπου αλλου αλλα τελικα διαβαζοντας και βαζωντας ολα στο μυαλο μου με την σειρα καταλαβα οτι η ολη εργασια δεν ειναι τιποτα παραπανω απ το να συχρονισεις τις ντιζες του γκαζιου να ανοιγουν απολυτως ταυτοχρονα τις πεταλουδες στους δυο κυλινδρους !...με απλα λογια (...για να το καταλαβει και καποιος που δεν εχει και πολλες γνωσεις για την λειτουργια αυτη)..θα το περιγραψω ως εξης:...γυριζοντας το χερουλι του γκαζιου τραβιεται μια ντιζα που κατεβαινει περιπου μεχρι κατω απ τη σελα ... εκει διακλαδώνεται μεσα σε ενα κουτακι απ το οποιο βγαινουν πλεον 2 ντιζες που καταληγουν στο τροφοδοτικο συστημα του καθε κυλίνδρου ανοιγοντας τον αερα και επιτρεποντας να αρχισει η διαδικασια του ψεκασμου!!!

...για να τελειώνω με τα θεωριτικα θα αναφερω ακομα οτι σε περιπτωση που δεν ειναι απολυτα ταυτοχρονη αυτη η κινηση των 2 ντιζων τοτε συμβαινει ο ενας κύλινδρος να τροφοδοτείτε γρηγοροτερα τραβοντας τον αλλον......χανει ο κινητηρας σε αποδοση και εχουμε γενικως μια σχετικα δυσαρμονική λειτουργια!...για να μπορεσουμε να κανουμε τον ελεγχο αυτο χρειαζομαστε καποιο οργανο για να μετρήσουμε την αναλογη αναρρόφηση του καθε κυλίνδρου!


....υπαρχουν διαφορετικα οργανα/μανομετρα σε μορφη ρολογιων ή ακομα και αυτοσχέδιοι μηχανισμοιπου με την βοηθεια τους μπορουμε να κανουμε αυτες τις μετρήσεις! Εγω προμηθεύτηκα απο καιρο τωρα ενα αντίστοιχο οργανο το Twinmax που ενδεικνετε για τον συχρονισμο σε Boxer κινητήρες με ευκολια και αρκετη ακρίβεια!

...

....κινητρας σβηστός και ξεκιναω βγαζοντας τις λαστιχενιες μικρες μαυρες ταπες που κλείνουν τις ειδικες βαλβιδες (...που βρισκονται πανω στο ψεκασμο για αυτη τη δουλια




Εικόνα.Εικόνα.Εικόνα.

Εικόνα.Εικόνα.




Τοποθετώ με τους λαστιχενιους ανταπτορες τις δυο ακρες απ τους σωληνες του Twinmax και το συτημα μετρησης ειναι κιολας τοποθετημενο!
Εικόνα






1}...αναβω το Twinmax! 2}...γυριζω τον δεξι ποτενσιόμετρο της "ευαισθησίας"(sensitivity) στο "max"! 3}...και με το αριστερο ποτενσιομετρο "zero" μηδενίζω τον δεικτη του οργανου! 4}....και αφου μηδενισω ,επαναφερω την ευαισθησία στο "min"!
Σε αυτο το σημειο εχω ρυθμισει και το οργανο προς μετρηση!
1}......Εικόνα 2}...........Εικόνα


3}......Εικόνα 4}...........Εικόνα



Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 651
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 33 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#2

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 18 Μάιος 2015, 20:11

1}....αναβω τον κινητηρα ! 2}...και αν δεν εχω καποιον να με βοηθησει ρυθμιζω το γκαζι με την βοηθεια του Tempomat Cruise Control ! 3}...γυρω στις 4 χιλιαδες στροφες! 4}...και γυρναω σιγα-σιγα το δεξι της ευαισθησίας προς το max για να μεγαλωσω την ενδειξη του οργάνου!

1}...........Εικόνα 2}...........Εικόνα



3}...........Εικόνα 4}...........Εικόνα





....και ιδού το αποτελεσμα !!...ο δεξής κυλινδρος (...οπως κάθομαι πανω στη μηχανη)τραβαει περισσοτερο αερα , τραβώντας τον δεικτη του Twinmax κατα 1,8 μοναδες της κλιμακας του προς τα δεξια!

Εικόνα





...τωρα αρχιζει η φαση της ρυθμισης που απαιτει και καποια προσοχη !!!...λοιπον προσοχη η μονη ρυθμιση που μπορει να γινει στο R1200GS λογο της ιδιαιτερότητας του οτι το ρελαντι ρυθμιζεται με ενα servo-μηχανισμο αυτοματα ειναι μονο η ρυθμιση της ντιζας!....δηλαδη αυτη που δειχνω με το δαχτυλο!


Εικόνα






...απαγορευεται αυστηρα να πειράξεις τις ρυθμισεις του ψεκασμου !!!....αυτες ειναι ρυθμισμενες απ τη μαμα και δεν ειναι για τα χερια μας!

....το λοιπον 2 δεκαρακια γερμανικα κλειδια στο χερι και "βουρ στο ψητο!" ...επεμβαίνουμε μονο στο δεξι κυλινδρο και αφου προσεχτικα λασκάρουμε την κατω 10αρα που κραταει κοντρα και βαλουμε το Twinmax μπροστα μας για να μπορουμε να ελέγχουμε, ..... διορθώνουμε!....... γυριζουμε το πανω 10αρι παξιμάδι παρακολουθοντας την βελονα του Τwinmax μεχρι να μηδενισει!!!!

.Εικόνα. Εικόνα



....μηδενισε !!!...εδω ειμαστε!!!!

Εικόνα




....κρατωντας την πανω 10αρακι σταθερα προσεχτικα σφιγγουμε την κοντρα !....ΞΑΝΑΕΛΕΓΧΟΥΜΕ!!!....ΞΑΝΑΕΛΕΓΧΟΥΜΕ!!!!!...ΤΕΛΕ ΙΩΣΑΜΕ!!!!!!!





...........


Εικόνα









ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ !............ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!



.........;)






PS. ...εδω θελω να τονισω οτι η ολη διαδικασια δεν νομιζω οτι ειναι πολυεξοδη να την κανεις με ακομα πιο αξιοπιστα ηλεκτρονικα μεσα στη μαμα BMW ... η διαδικασια που παραθετω παραπανω εχει τον ρολο μονο ισως να βοηθησει καποιον που θα ηθελε να το κανει μονος του!...και απλα μου αρεσει να μοιραζομαι μαζι με τη παρεα οτι μαθαινω και ανακαλύπτω πανω στη μηχανή μου!


PS2. ...καθοτι πολυ ορεξατος αλλα εντελως ερασιτεχνης και οσο ζω μαθαινω ...δεκτη πολυ ευχαριστως καθε υπόδειξη / διορθωση σε οτι εχω γραψει παραπανω..
PS3...ολη η διαδικασια καθοτι την ειχα οργανωσει στο μυαλο μου πολυ καλα πριν ξεκινησω, διαρκισε κατι λιγοτερο απο 5 λεπτα απ τη στιγμη που εβαλα μπρος την μηχανη!...γενικως θελει προσοχη καθοτι αεροελαιοψυκτος ο boxer, να μην ανεβει η θερμοκρασια πολυ ψηλα και κανουμε ζημια!!!...προσοχη!
[/center]

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες