Σύνδεση για προβολάκια (σε Honda CBF250)

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

Σύνδεση για προβολάκια (σε Honda CBF250)

#1

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 15:19

Σύνδεση για προβολάκια σε Honda CBF250
- με ξεχωριστό διακόπτη “on-off” στο τιμόνι ή στο ταμπλό / φέρινγκ
- με ασφάλεια 15A
- και με ρελέ για να μένουν ανοιχτοί μόνο αν έχουμε ανοιχτό τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας μας
(για να μην τα ξεχνάμε ανοιχτά κλείνοντας τη μοτοσυκλέτα ή να μην μας τα ανοίγει καμιά γάτα ή κανένας περίεργος ενώ απουσιάζουμε και μας αδειάσει η μπαταρία).


Γουόρνινγκ - γουόρνινγκ
Και
Ατένσιον - ατένσιον :

ΔΕΝ είμαι ηλεκτρολόγος
ΔΕΝ είμαι ηλεκτρονικός
ΔΕΝ είμαι ο Μπομπ ο μάστορας

Εγώ είμ’εγώ και τα ‘χω βρει, με τη δική μου φάτσα……..

Η κατασκευή μου έγινε
με δικιά μου ευθύνη,
για τη δική μου μηχανή μόνο
,
με τα δικά μου χέρια
και τα δικά μου μυαλά,
μετά από μελέτη και ερωτήσεις στο internet και στον πωλητή ηλεκτρολογικού υλικού για πληροφορίες
σχετικά με το ρελέ, τα καλώδια κλπ μέρη της κατασκευής, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της.

Δεν λέω πως είναι σωστή.

Μπορεί να έχει λάθη, προβλήματα, ανακρίβειες κλπ.

Αναλαμβάνω την ευθύνη μόνο για τα λάθη μου στη δική μου μηχανή (και μόνο αυτά).

Δεν προτρέπω κανέναν να κάνει ότι έκανα εγώ μόνος του.
Δεν είναι οδηγός για το πως να το κάνετε, αλλά οι πληροφορίες / σημειώσεις για το πως το έκανα εγώ κι ας το έχω συντάξει με τη μορφή οδηγού.
Άρα είναι οι σημειώσεις του “Πως σύνδεσα προβολάκια (και που τα έβαλα) στο δικό μου HONDA CBF 250”


Αντίστοιχα, αν το κάνει κάποιος σύμφωνα με τα δικά μου “σχέδια” / με τον δικό μου τρόπο,
αναλαμβάνει αυτομάτως εκείνος την ευθύνη για τυχόν βλάβες, λάθη, προβλήματα, ανακρίβειες κλπ
Ή ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ
στην δική του κατασκευή και στο δικό του όχημα.


Επίσης είναι δική σας δουλειά, εάν το προσπαθήσετε, να βρείτε τα κατάλληλα καλώδια, την κατάλληλη αντίσταση κλπ για την δική σας κατασκευή και τις ανάγκες της για ρεύματα, τάση, κλπ.

Η ορολογία μου είναι μπακαλίστικη. Βολεύει εμένα που δεν είμαι σπουδαγμένος. Εσάς μπορεί να μην σας βολεύει.

Στα επόμενα ποστ θα βάλω και φωτογραφίες, κάντε λίγο υπομονή να τις ετοιμάσω με τα κατάλληλα σχόλια και να τις ανεβάσω στον host

Προσπάθησα να περιγράψω όσο πιο αναλυτικά μπορώ τις διαδικασίες, ώστε αν χαθούν / διαγραφούν οι φωτογραφίες από τον host, να βγαίνει και πάλι νόημα.
Στην προσπάθειά μου αυτή, θα γίνω κουραστικός.
_______________

Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπ’όψην σας, φίλοι αναγνώστες και σύντροχοι δικυκλιστές :

Στο κείμενό μου παρακάτω, όπου
“-” = εννοώ κατά περίπτωση αρνητικό πόλο μπαταρίας ή αρνητικό φορτίο ή επιστροφή ή "δεν με νοιάζει αν καταλάβατε".


“+” = εννοώ κατά περίπτωση θετικό πόλο μπαταρίας ή θετικό φορτίο ή τάση ή "δεν με νοιάζει αν καταλάβατε".


“30”,”85”,”86”,”87”,”87a” = εννοώ τις αντίστοιχες επαφές / ακροδέκτες στο ρελέ.

“Θα συνδέσουμε το “χ” με το “ψ” ” = εννοώ πως αν δεν φτάνουν να συνδεθούν όπως / όπου πρέπει, θα κάνουμε χρήση των καλωδίων που αγοράσαμε, για να τα συνδέσουμε.
Θα πρέπει να κόψουμε το κατάλληλο μήκος καλωδίου, να βάλουμε τους κατάλληλους ακροδέκτες και να κάνουμε και τις μονώσεις.

“Δεν με νοιάζει αν καταλάβατε” = Όποιος ξέρει ηλεκτρολογικά ή ηλεκτρονικά, θα καταλάβει
και δεν θα χρειαστεί τις σημειώσεις μου, αλλά αν εντοπίσει κάποιο λάθος παρακαλώ να διορθώσει. Όπως είπα, δεν είμαι ηλεκτρολόγος.
Πιθανόν το ίδιο και κάποιος που απλά “πιάνουν τα χέρια του” και “του κόβει” / ασχολείται.
Αν δεν καταλάβατε, ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΖΗΤΗΣΤΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ να σας τα συνδέσει, γιατί κινδυνεύετε να κάψετε τη μηχανή σας !!

ΜΗ μου ζητήσετε ευθύνες λοιπόν !!!


Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#2

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 15:29

Χρειαζόμαστε :

Ένα ρελέ "12V 40A" με 4 ακροδέκτες.

Εικόνα

- Τον αγόρασα από κατάστημα με είδη αυτοκινήτου
(που πούλαγε σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, προβολείς κλπ αξεσουάρ)


Μια ασφαλειοθήκη με μια ασφάλεια “15A” γυάλινη.
(μπορείτε να πάρετε τις κλασικές πλαστικές, δική σας η επιλογή)

Εικόνα

Ακροδέκτες (ή φύσες) αρσενικούς και θηλυκούς
(πχ τύπου ηχείων, τους οποίους επέλεξα, καθώς ταιριάζουν με τους ακτροδέκτες του ρελέ) για τις συνδέσεις των καλωδίων μεταξύ τους, ανάλογα με τις συνδέσεις μας, όπως και στρογγυλούς για τις συνδέσεις με τους πόλους της μπαταρίας
(για να μην κάνουμε πλέξιμο / στρίψιμο τα καλώδια με το χέρι, ώστε να έχουμε σταθερές συνδέσεις).
Ας πάρουμε 4-5 παραπάνω από ότι πραγματικά χρειαζόμαστε για κάθε θηλυκό, αρσενικό και στρογγυλό για την κατασκευή, γιατί μπορεί να χαλάσουμε μερικούς κατά την εργασία μας, ειδικά αν δεν έχουμε ξανακάνει τέτοια δουλειά.

(στην εικόνα : αριστερά ο αρσενικός, στη μέση ο θηλυκός, δεξιά ο ακροδέκτης για τον πόλο της μπαταρίας)

Εικόνα


Έναν universal διακόπτη “on-off” τιμονιού (σκριπ) ή ταμπλό / φέρινγκ - ανάλογα που θα τον βάλουμε.
Ο διακόπτης μπορεί να έχει διαφορετικούς ακροδέκτες και να χρειαστεί να τους αλλάξουμε με τους αντίστοιχους,
οπότε φροντίζουμε να προμηθευτούμε αρκετούς (ακροδέκτες) κατά την αγορά τους.
Αν ο διακόπτης είναι “kill switch”, θα έχει 4 επαφές / καλώδια. Θα αφαιρέσουμε τα καλώδια που περισσεύουν.

Εικόνα

- Τα παραπάνω τα αγόρασα από γνωστό κατάστημα με ανταλλακτικά και αξεσουάρ μοτοσυκλέτας και αναβάτη, το οποίο είναι στην Καλλιθέα Αττικής και έχει ένα ακόμα ίδιο στον Ταύρο Αττικής.


Καλώδια για τις συνδέσεις μας, με μήκος ανάλογα με τις ανάγκες μας.

Εικόνα


Δεματικά / “tie wrap” για να ασφαλίσουμε τις καλωδιώσεις μας και ίσως το ρελέ (αν χρειαστεί) επάνω στη μηχανή .

Εικόνα


"Μακαρόνι" / "μονωτικό θερμοσυστελλόμενο" σε δύο διαμέτρους για να καλύψουμε / μονώσουμε τις συνδέσεις μας.

Εικόνα


- Τα παραπάνω τα αγόρασα σε γνωστό κατάστημα αλυσίδας με ηλεκτρολογικά υλικά


Ίσως ταινία μονωτική (ειδικά αν δεν βάλουμε ακροδέκτες στις συνδέσεις / στα άκρα των καλωδίων μας).
- Την είχα.


Εργαλεία για το λύσιμο / δέσιμο στα μέρη της μοτοσυκλέτας που πρέπει να βγάλουμε.
- Τα είχα.


Εργαλεία για τις άλλες εργασίες
(πχ βίδωμα διακόπτη στο τιμόνι / τρύπημα και βίδωμα διακόπτη στο καντράν, μυτοτσίμπιδο ή πένσα για να περάσουμε στα καλώδια τους ακροδέκτες, κοπίδι ή κοφτάκι για τις ταινίες / τα καλώδια / τα “tie wrap”, αναπτήρα για να ζεσταίνουμε το "μακαρόνι" κλπ.)
- Τα είχα.
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#3

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 15:34

Για να κάνουμε την εργασία πιο εύκολη, ας την χωρίσουμε σε βήματα ->

Προεργασία:
Έχουμε τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας στη θέση "OFF"
Βγάζουμε τα μέρη της μοτοσυκλέτας που εμποδίζουν, για να κάνουμε τα παρακάτω.
Αυτά είναι :
- Η σέλα (αν δεν ξέρεις πως, πούλα το)
- Το πλαϊνό κάλυμμα / καπάκι της μπαταρίας
(το ασημί με τις τρυπούλες αριστερά της μοτοσυκλέτας, ανάμεσα στη σέλα και τον μασπιέ - εντάξει μπορεί να μην το έχεις κάνει ποτέ, να στο φτιάχνει ο μηχανικός σου πάντα)
- Το τεπόζιτο (με προσοχή) :
Πρώτα θα γυρίσουμε τον διακόπτη / ρουμπινέτο καυσίμου στη θέση "OFF").
Θα αποσυνδέσουμε το σωληνάκι που φεύγει από τον διακόπτη κασίμου,
πως και την σύνδεση του αισθητήρα στάθμης καυσίμου που είναι κάτω από το τεπόζιτο.
Για να τον βρούμε, θα σηκώσουμε λίγο το τεπόζιτο πριν το αφαιρέσουμε,
ώστε να βρούμε το καλώδιο που "βγαίνει" από το κάτω μέρος του
και ακολουθώντας το θα βρούμε τη φύσα / σύνδεσή του μέσα από ένα ελαστικό κάλυμμα, επάνω αριστερά από την μπαταρία.

Το τεπόζιτο "πιάνει" με μιά βίδα σε στυλ παξιμάδι που είναι κάτω από την σέλα, στο πίσω μέρος του,
ενώ το εμπρός μέρος θηλυκώνει συρταρωτά σε δυο ελαστικά "μανιτάρια" αριστερά και δεξιά από το πλαίσιο.
Άρα για να σηκωθεί και για βγει, πρέπει πρώτα να ξεβιδώσουμε την βίδα και να το τραβήξουμε μερικά εκατοστά προς το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

ΜΗΝ ΤΟ ΑΦΑΙΡΕΣΕΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΛΕΙΣΕΙ ΠΑΡΟΧΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΟΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΣΤΑΘΜΗΣ




Εργασία:


- Πρώτα ας βάλουμε το ρελέ κάτω από τη σέλα,
τα προβολάκια στη θέση τους
και τον διακόπτη “on/off” στη θέση του (τιμόνι ή ταμπλό/φέρινγκ).
Αυτό θα μας βοηθήσει να μετρήσουμε σωστά το μήκος των καλωδίων για τα κομμάτια που θα κόψουμε, για να κάνουμε την κάθε σύνδεση.

- Στη συνέχεια πρέπει να κάνουμε τη σύνδεση από το ρελέ στον διακόπτη "on/off" για τα προβολάκια,
από εκεί στο "+" στα προβολάκια
και την επιστροφή του "-" από τα προβολάκια στην μπαταρία.

- Ύστερα θα τραβήξουμε την γραμμή που θα “κλέβουμε” ρεύμα από το πίσω ή εμπρός φως θέσεως, για να το συνδέσουμε στο ρελέ.

- Μετά κάνουμε τη σύνδεση από το ρελέ προς τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.

- Και τέλος συνδέουμε τον θετικό πόλο της μπαταρίας, μέσω της ασφαλειοθήκης με την ασφάλεια, στο ρελέ
(θα τον συνδέσουμε στο τέλος, αφού ετοιμάσουμε όλες τις άλλες συνδέσεις και κάνουμε όλες τις άλλες μονώσεις, για να μην έχουμε ατυχήματα).

Για όλα αυτά, θα δώσω λεπτομέρειες παρακάτω.

- Πιάνουμε τις καλωδιώσεις μας με τα “tie wrap”, όπου χρειάζεται, σε σταθερά σημεία.



Ολοκλήρωση / Δέσιμο :

Αφού τα έχουμε όλα έτοιμα,και είμαστε σίγουροι,
συνδέουμε με την αντίστροφη διαδικασία το τεπόζιτο, το βάζουμε στη θέση του,
βάζουμε το πλαϊνό κάλυμμα,
και μετά τη σέλα.

Γυρνάμε ξανά τον διακόπτη παροχής καυσίμου στο "ON"

ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΣ ΝΑ ΒΙΔΩΣΕΙΣ ΤΟ ΤΕΠΟΖΙΤΟ ??????
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#4

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 15:45

Στη συνέχεια, σας δίνω τις "οδηγίες" για τη συνδεσμολογία.
Έτσι τις έγραψα, έτσι με βόλεψαν, ελπίζω να μην κάνω λάθη.

Αν κάνετε να τις διαβάσετε, ας έχετε κανένα υπογλώσσιο κοντά και καμιά λεκάνη για τη ναυτία.

Αν το δοκιμάσετε.....Καλή επιτυχία......

__________________________



Για το ρελέ με 4 ακροδέκτες :
Ένα ρελέ με 4 ακροδέκτες τυπικά έχει
εσωτερικά έναν ηλεκτρομαγνήτη με 2 εξωτερικούς ακροδέκτες (επαφές “85” και “86”)
Και
έναν εσωτερικό "διακόπτη" με 2 εξωτερικούς ακροδέκτες (επαφές “30” και “87”).

Όταν ενεργοποιείται ο ηλεκτρομαγνήτης (αυτό θα γίνεται κάθε φορά που θα γυρνάμε τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας στη θέση "ON") ,
αναγκάζει τον διακόπτη να κλείσει το άλλο κύκλωμα και άρα να περάσει το ρεύμα από την μια επαφή (ακροδέκτης "30") στην άλλη (ακροδέκτης "87")
ώστε να παίρνουν ρεύμα ο διακόπτης "on/off" και κατ'επέκταση, αν το επιλέξουμε, τα προβολάκια.


Εικόνα

__________________________
Για να ανοίγουν τα φώτα μόνο όσο έχουμε ανοιχτό τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας :


Θα συνδέσουμε με καλώδιο το "-" της μπαταρίας στον ακροδέκτη “85” του ρελέ

Από κάποιο σημείο της μοτοσυκλέτας που περνάει "+" μόνο όταν ανοίγουμε τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας
θα "κλέψουμε" με ένα καλώδιο από το "+" και αυτό το καλώδιο θα πάει στον ακροδέκτη “86” του ρελέ.

Όχι από τα φώτα πορείας, όχι από το φως φρένου
γιατί θα καταλήξουν να λειτουργούν μόνο
αν πατάμε και το φρένο
ή αν λειτουργεί ο κινητήρας
αντίστοιχα
και θα έχουμε και θέματα στην απόδοση / τάση / ένταση φωτός στη λάμπα.

Σωστό παράδειγμα το εμπρός ή πίσω φως θέσεως (όπου υπάρχουν), γιατί έχουν “σταθερά” φως / ρεύμα από τη στιγμή που είναι ανοιχτός ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας, βάλουμε - δεν βάλουμε μπρος, πατήσουμε - δεν πατήσουμε φρένο.
Εγώ “έκλεψα” από το εμπρός φως θέσεως (ευχαριστώ φίλε “nikos_pc”)

(Οι δυο παραπάνω συνδέσεις μπορούν να είναι και ανάποδα,
δηλαδή το “-” της μπαταρίας στον ακροδέκτη “86”
και το "+" από τα φως στον ακροδέκτη “85”
χωρίς κανένα πρόβλημα)

Αυτό επιτρέπει στο άλλο κύκλωμα να δουλεύει :
μόνο αν έχουμε ανοίξει τον κεντρικό διακόπτη
(όπως θέλουμε στην περίπτωσή μας για τα προβολάκια ή αν θέλαμε να κάνουμε το ίδιο με πρίζες usb για σύνδεση κινητού / gps
χωρίς να μας κλέβει κανένας ρεύμα αν την έχουμε παρκάρει και έχουμε πέσει για ύπνο)

___________
Σύνδεση στο ρελέ, κατά σειρά,
ρεύματος από τη μπαταρία - μέσω ασφαλειοθήκης,
του διακόπτη "on/off"
και μετά τα προβολάκια, που "επιστρέφουν" στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας :


Θα συνδέσουμε το "-" των 2 προβολέων μαζί σε έναν ακροδέκτη
και με ένα καλώδιο, απευθείας στον "-" πόλο της μπαταρίας (χωρίς δηλαδή να το συνδέσουμε στο ρελέ ή κάπου αλλού).

Στον ακροδέκτη “30” του ρελέ
(από εδώ θα φεύγει το ρεύμα για να πάει στα προβολάκια)
θα συνδέσουμε το ένα καλώδιο του έξτρα διακόπτη "on/off" που θα βάλουμε στο τιμόνι ή στο ταμπλό
(με αυτόν που θα ανοίγουμε ή θα κλείνουμε τα προβολάκια μας)
και στο άλλο καλώδιο του έξτρα διακόπτη "On/off" θα συνδέσουμε το "+" και των 2 προβολέων μαζί.

Στον ακροδέκτη “87” του ρελέ θα συνδέσουμε τον "+" πόλο της μπαταρίας
(για να παίρνουν ρεύμα τα προβολάκια μόνο αν είναι ανοιχτός ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας)
ΑΛΛΑ ανάμεσά στον ακροδέκτη “87” και τον "+" πόλο της μπαταρίας θα πρέπει να συνδέσουμε / να παρεμβάλλουμε την ασφαλειοθήκη με την ασφάλειά της.
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#5

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 15:53

Σε περίπτωση που δεν βρίσκουμε ρελέ με 4 ακροδέκτες,
αλλά βρίσκουμε ρελέ με 5 ακροδέκτες:



Ένα ρελέ με 5 ακροδέκτες τυπικά έχει
εσωτερικά έναν ηλεκτρομαγνήτη με 2 εξωτερικούς ακροδέκτες (επαφές “85” και “86”)
και
έναν εσωτερικό "διακόπτη" με 3 εξωτερικούς ακροδέκτες (επαφές “30”, “87” και “87a”).



Όταν ενεργοποιείται ο ηλεκτρομαγνήτης (αυτό θα γίνεται κάθε φορά που θα γυρνάμε τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας στη θέση "ON") ,
αναγκάζει τον διακόπτη να κλείσει το άλλο κύκλωμα και άρα να περάσει το ρεύμα από την μια επαφή (ακροδέκτης "30") στην άλλη (ακροδέκτης "87")
ώστε να παίρνουν ρεύμα ο διακόπτης "on/off" και κατ'επέκταση, αν το επιλέξουμε, τα προβολάκια.

Όταν όμως ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας είναι στο "off", άρα δεν έχει ενεργοποιηθεί ο ηλεκτρομαγνήτης,
είναι συνδεμένες οι επαφή του ακροδέκτη "30" με την επαφή του ακροδέκτη "87a".
Γι αυτό θα πρέπει να μονώσουμε τον ακροδέκτη "87a" ώστε να μην έρθει σε επαφή με οτιδήποτε μπορεί να έχει "φορτίο".



Εικόνα

__________________________
Για να ανοίγουν τα φώτα μόνο όσο έχουμε ανοιχτό τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας :


Θα συνδέσουμε με καλώδιο το "-" της μπαταρίας στον ακροδέκτη “85” του ρελέ

Από κάποιο σημείο της μοτοσυκλέτας που περνάει "+" μόνο όταν ανοίγουμε τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας θα "κλέψουμε" με ένα καλώδιο από το "+" και αυτό το καλώδιο θα πάει στον ακροδέκτη “86” του ρελέ.

Όχι από τα φώτα πορείας, όχι από το φως φρένου
γιατί θα καταλήξουν να λειτουργούν μόνο
αν πατάμε και το φρένο
ή αν λειτουργεί ο κινητήρας
αντίστοιχα
και θα έχουμε και θέματα στην απόδοση / τάση / ένταση φωτός στη λάμπα.

Σωστό παράδειγμα το πίσω ή εμπρός φως θέσεως (όπου υπάρχουν), γιατί έχουν “σταθερά” φως από τη στιγμή που είναι ανοιχτός ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας, βάλουμε - δεν βάλουμε μπρος, πατήσουμε - δεν πατήσουμε φρένο.
Εγώ “έκλεψα” από το εμπρός φως θέσεως (ευχαριστώ φίλε “nikos_pc”)

(Οι δυο παραπάνω συνδέσεις μπορούν να είναι και ανάποδα,
δηλαδή το “-” της μπαταρίας στον “86” και το "+" από τα φως στο “85”
χωρίς κανένα πρόβλημα)

Αυτό επιτρέπει στο άλλο κύκλωμα να δουλεύει :
μόνο αν έχουμε ανοίξει τον κεντρικό διακόπτη
(όπως θέλουμε στην περίπτωσή μας για τα προβολάκια ή αν θέλαμε να κάνουμε το ίδιο με πρίζες usb για σύνδεση κινητού / gps χωρίς να μας κλέβει κανένας ρεύμα αν την έχουμε παρκάρει και έχουμε πέσει για ύπνο)
ή
- αν έχουμε συνδέσει το άλλο κύκλωμα με τους ακροδέκτες “30” & “87a”,
μόνο αν έχουμε κλείσει τον κεντρικό διακόπτη (για άλλες εφαρμογές)

___________
Σύνδεση στο ρελέ, κατά σειρά,
ρεύματος από τη μπαταρία - μέσω ασφαλειοθήκης,
του διακόπτη "on/off"
και μετά τα προβολάκια, που "επιστρέφουν" στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας :



Θα συνδέσουμε τα "-" των 2 προβολέων μαζί σε έναν ακροδέκτη
και με ένα καλώδιο, απευθείας στον "-" πόλο της μπαταρίας (χωρίς δηλαδή να το συνδέσουμε στο ρελέ ή κάπου αλλού).

Στον ακροδέκτη “30” του ρελέ
(από εδώ θα φεύγει το ρεύμα για να πάει στα προβολάκια)
θα συνδέσουμε το ένα καλώδιο του έξτρα διακόπτη “on/off” που θα βάλουμε στο τιμόνι ή στο ταμπλό
(με αυτόν που θα ανοίγουμε ή θα κλείνουμε τα προβολάκια μας).

Στο άλλο καλώδιο του έξτρα διακόπτη On/off θα συνδέσουμε τα "+" και των 2 προβολέων μαζί.

Στον ακροδέκτη “87” του ρελέ θα συνδέσουμε τον "+" πόλο της μπαταρίας
(για να παίρνουν ρεύμα τα προβολάκια μόνο αν είναι ανοιχτός ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας)
ΑΛΛΑ ανάμεσά στον ακροδέκτη “87” και τον "+" πόλο της μπαταρίας θα πρέπει να συνδέσουμε / να παρεμβάλλουμε την ασφαλειοθήκη με την ασφάλειά της.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Στον ακροδέκτη“87a” ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, αλλά τον μονώνουμε με ταινία και θερμοσυστελλόμενο για να μην μας φύγει η ταινία με τον καιρό

(στον ακροδέκτη αυτόν θα συνδέαμε το "+" της μπαταρίας, αντί να το βάλουμε στον ακροδέκτη "87" -> σε περίπτωση που θέλαμε να περνάει το ρεύμα μόνο αν είναι κλειστός ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας -> για άλλες εφαρμογές)
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#6

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 16:03

Το ρελέ
καλό θα είναι να μπει κάτω από τη σέλα, για να μην έχει πρόσβαση κανένας,
να έχει κάλυψη από βροχή και να είναι όσο το δυνατόν πιο σταθερό, ώστε να μην φύγουν οι ακροδέκτες.

Στην εικόνα :
Ο χώρος κάτω από τη σέλα.Προς τα αριστερά είναι το πίσω φανάρι, προς τα δεξιά το τιμόνι.
Βλέπουμε τις εισαγωγές αέρα, και από πίσω - προς τα αριστερά δηλαδή - το ρελέ το οποίο το έχω βάλει σε σταθερή θέση.
Στα χέρια μου κρατάω μια σύνδεση δυο καλωδίων, έτοιμη με τα μονωτικά της.
Η συγκεκριμένη, είναι η σύνδεση καλωδίων από την ασφαλειοθήκη (η οποία είναι συνδεμένη στον θετικό πόλο της μπαταρίας) προς το ρελέ.
Μέσα από τις μονώσεις, στο μέσο της, βρίσκονται συνδεμένοι οι ακροδέκτες (αρσενικός και θηλυκός).


Εικόνα


Φροντίζουμε πριν πιάσουμε τους ακροδέκτες στα καλώδια,
να περάσουμε τα κομματάκια "θερμοσυστελλόμενου" για τις συνδέσεις μας,
ώστε με το που τις κάνουμε (τις συνδέσεις), να μπορούμε να το φέρουμε επάνω τους (το θερμοσυστελλόμενο)
και να το ζεσταίνουμε με τον αναπτήρα για να σφίξει και να μονώσει τις συνδέσεις.

Ας μην μπαίνουμε στον (διπλό) κόπο να ξεσυνδέουμε κάθε μια, για να το περάσουμε αφού τις φτιάξουμε.

Στην ουσία θα μονώσουμε (με τα “θερμοσυστελλόμενα”) κάθε σύνδεση που θα κάνουμε,
εκτός από τους στρογγυλούς ακροδέκτες στους δύο πόλους της μπαταρίας.


Αφού ετοιμάσουμε τα υλικά για τη σύνδεση, πιάνουμε τους ακροδέκτες επάνω στα καλώδια.

Στην παρακάτω εικόνα, σαν παράδειγμα,
στο κόκκινο καλώδιο τα μεγάλα “αυτάκια” του ακροδέκτη τα σφίγγουμε επάνω στο μονωτικό του καλωδίου, για να τον σταθεροποιήσουμε,
και μετά σφίγγουμε τα μικρά αυτάκια πιάνοντας τον χαλκό / το σύρμα του καλωδίου
ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΑ για να μην έχουμε απώλειες επαφής με τους κραδασμούς.
Αντίστοιχα και στο μπλε καλώδιο.
Μετά θα συνδέσουμε τους ακροδέκτες μεταξύ τους (αρσενικό και θηλυκό),
θα φέρουμε το μεγαλύτερο θερμοσυστελλόμενο πάνω από τη σύνδεσή τους,
θα το ζεσταίνουμε για να αγκαλιάσει τη σύνδεση
και στη συνέχεια, εξωτερικά από τις δυο άκρες του μεγάλου θερμοσυστελλόμενου θα περάσουμε και θα ζεσταίνουμε τα μικρά.


Εικόνα

Χρήση θερμοσυστελλόμενου μονωτικού σε 2 διαφορετικές διαμέτρους :
Καθώς το θερμοσυστελλόμενο στο οποίο χωράνε οι ακροδέκτες
ΔΕΝ συστέλλεται αρκετά ώστε να μονώσει / κολλήσει στα καλώδια και στα άκρα των ακροδεκτών στο σημείο που τους πιάνουμε στα καλώδια,
θα βάζουμε από “έξω” από αυτό ένα θερμοσυστελλόμενο μικρότερης διαμέτρου,
ώστε το μικρότερο θερμοσυστελλόμενο να αγκαλιάζει μαζί
το μεγαλύτερο θερμοσυστελλόμενο, μέρος του καλωδίου ή / και το άκρο του ακροδέκτη που μπορεί να είναι εκτεθειμένο.
(Δες την πρώτη εικόνα αυτού του μηνύματος για το πως είναι πλέον μια έτοιμη σύνδεση με τη μόνωσή της)



Φροντίζουμε να έχουμε το κατάλληλο μπόσικο σε καλώδια, που θα χρειάζεται για την ελεύθερη κίνηση αν συνδέσουμε σε κινητό σημείο τα προβολάκια (πχ στο τιμόνι, όπως έκανα εγώ),
αλλά ταυτόχρονα να μην περισσεύουν / κινούνται ανεξέλεγκτα τα καλώδια και πιαστούν κάπου (πχ εμπόδια ή άλλα οχήματα στον δρόμο)
ή κολλήσουν σε κινητήρα, ψυγείο, εξάτμιση, ζάντες , φρένα κλπ.

Στην εικόνα παρακάτω:
Βλέπουμε κάτω από το ελαφρός ανασηκωμένο τεπόζιτο, από την αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας.
Αριστερά είναι το τιμόνι, προς τα δεξιά είναι το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.
Έχω αφήσει μπόσικο για ελεύθερη στροφή του τιμονιού αριστερά και δεξιά, ενώ έχω πιάσει τα καλώδια με "tie wrap" επάνω στην πλεξούδα.
Το στρογγυλό ελαστικό, με την τρυπούλα και τις εγκοπές περιμετρικά του, επάνω στο πλαίσιο -> είναι το ελαστικό πάνω στο οποίο θηλυκώνει και στηρίζεται το τεπόζιτο.


Εικόνα

Έκανα χρήση τριών διαφορετικών χρωμάτων για να μπορώ να ξεχωρίσω,
όποτε χρειαστώ, ποια σύνδεση / χρήση έχει το κάθε κομμάτι καλωδίου, αν πχ θέλω να αλλάξω το ρελέ γιατί χάλασε.

Με κόκκινο έκανα τις συνδέσεις από την μπαταρία έως το ρελέ και από το ρελέ έως το καλώδιο του διακόπτη “on/off”
Με μαύρο έκανα όποια σύνδεση είχε προορισμό τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας
Με μπλε έκανα τη σύνδεση για να κλέψω ρεύμα από το μπροστινό φως θέσεως και το έστειλα στο ρελέ.
Μπορεί ένας ηλεκτρολόγος να μην συμφωνεί με την κατανομή χρωμάτων, αλλά εμένα έτσι με βόλεψε να ξεχωρίζω “τι-πάει-που”.

Εικόνα


Εικόνα

Η ασφαλειοθήκη με την ασφάλεια καλό θα είναι να μπει όπου θα έχουμε πιο εύκολη πρόσβαση
και όχι όπου θα φάμε πολύ ώρα για να την φτάσουμε αν καεί και θέλουμε να την αλλάξουμε) :
πχ κοντά στην μπαταρία ή κάτω από τη σέλα, ανάλογα που μας βολεύει.

Στην εικόνα παρακάτω :
Προς τα αριστερά είναι το τιμόνι, προς τα δεξιά το πίσω φανάρι.
Έχουμε εικόνα από τον χώρο της μπαταρίας, χωρίς το πλαϊνό καπάκι.
Στο δεξί μου χέρι κρατάω την ασφαλειοθήκη με την "15Α" γυάλινη ασφάλεια, συνδεμένη στον θετικό πόλο της μπαταρίας
(εκεί που είναι το κόκκινο κάλυμμα του πόλου).
Θα την τοποθετήσω δεξιά από τον θετικό πόλο της μπαταρίας, πάνω από το κουτάκι που είναι εκεί.
Στο αριστερό χέρι κρατάω τα δυο καλώδια από τις δυο "επιστροφές" προς τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- η μία έρχεται από το ρελέ
- η άλλη από τα προβολάκια.
Είναι με διαφορετικό ακροδέκτη η κάθε μία και είναι συνδεμένες στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας
Επίσης βλέπουμε στην κορυφή,
- το μπλε καλώδιο με το οποίο κλέβω ρεύμα από τη λάμπα θέσεως στο μπροστινό φανάρι
και το στέλνω στο ρελέ
- το κόκκινο καλώδιο, με το οποίο παίρνω το ρεύμα από το ρελέ και το στέλνω στον διακόπτη "on/off" στο τιμόνι.
Και τα δυο είναι πιασμένα "χαλαρά" με "tie wrap" στο πλαίσιο, μαζί με τα καλώδια της πλεξούδας της μοτοσυκλέτας.
Αριστερά και επάνω από το αριστερό μου χέρι (επάνω από τον αρνητικό πόλο μπαταρίας),
βλέπουμε το ελαστικό κάλυμμα, μέσα στο οποίο - μεταξύ άλλων - είναι η φύσα του αισθητήρα στάθμης καυσίμου.


Εικόνα

Τα προβολάκια δεν τα ανάβουμε αν δεν έχουμε θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα,
γιατί θα μας αδειάσουν την μπαταρία.

Διακόπτης “on/off” :
Αν ο διακόπτης που αγοράσουμε είναι “on/off” θα έχει 2 καλώδια.
Αν όμως είναι διακόπτης “kill switch” θα έχει 4 καλώδια και αντίστοιχα θα αφαιρέσουμε τα 2 που δεν χρειάζονται.
Στην δεύτερη περίπτωση λοιπόν, ο διακόπτης θα λειτουργεί κανονικά, ΑΛΛΑ ανάποδα από την όποια ένδειξη θα έχει επάνω του :
στο “on” θα είναι κλειστά τα προβολάκια, στο “off” θα είναι ανοιχτά τα προβολάκια. Μην τρομάξετε με αυτό !!!

Στην εικόνα παρακάτω :
Ο διακόπτης που αγόρασα (αυτός με τα κόκκινα πλήκτρα), ήταν "kill switch", άρα δουλεύει ανάποδα από τις ενδείξεις του.
Αφού τα έχω όλα έτοιμα λοιπόν, τώρα που είναι πατημένο το "RUN" (σε εσάς μπορεί να γράφει "ON") τα προβολάκια είναι κλειστά.
Αν πατήσω το "OFF", τα προβολάκια θα ανάψουν
(αρκεί βέβαια να τα έχω κάνει όλα σωστά και να έχω ανοιχτό και τον κεντρικό διακόπτη της μοτοσυκλέτας).
Αυτό εμένα δεν με ενοχλεί. Αν εσείς όμως φοβάστε πως θα μπερδευτείτε, διαλέξτε σωστά έναν διακόπτη "ON/OFF".


Εικόνα
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#7

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 16:09

Τα προβολάκια τα έπιασα επάνω στο σκληρό κομμάτι από τα εμπρός φλας.


Η διαφορά στο υλικό φαίνεται :
στο γυαλιστερό μαύρο μέρος του φλας το υλικό είναι πολύ ελαστικό,
ενώ στο σημείο που έδεσα το προβολάκι (το οποίο είναι μαύρο ματ)
είναι αρκετά άκαμπτο ώστε να κρατήσει τα μικρά σε μέγεθος και ελαφριά προβολάκια.

Οι βίδες δεν είναι οι "μαμά", αλλά έβαλα διαφορετικές, για να φτάσουν στα δυο μέρη του σφιγκτήρα....
Τα δε παξιμάδια είναι "ασφαλείας" για να μην χαλαρώνουν με τους κραδασμούς.

Το μήκος από τις βίδες θα περιοριστεί με dremel, αφού πρώτα σιγουρευτώ για τη ρύθμιση καθ' ύψος των προβολέων.


Εικόνα





Τα προβολάκια είναι έτοιμα, και ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας στο "OFF" και ο διακόπτης "on/off" για τα προβολάκια κλειστός.


Εικόνα





Ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας είναι στο "on", ο κινητήρας σε λειτουργία, αλλά ο διακόπτης "on/off" για τα προβολάκια κλειστός.


Εικόνα





Ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας είναι στο "on", ο κινητήρας σε λειτουργία ΚΑΙ ο διακόπτης "on/off" για τα προβολάκια ανοιχτός (στην περίπτωσή μου στο "OFF" :tooth: )


Εικόνα


Οι φωτογραφίες βγήκαν ημέρα, για να φαίνεται η θέση από τα προβολάκια στη μοτοσυκλέτα, χωρίς αυτά να θαμπώνουν την κάμερα όταν θα τα άνοιγα.

Μην αρχίσετε σχόλια για την κατάσταση της μοτό.
Εϊναι 3ο χέρι, έχει φθορές από όλους τους έως τώρα ιδιοκτήτες της και την παρκάρω έξω - αφού δεν έχω δικό μου χώρο και οικονομική άνεση.
Οπότε, δεν την θέλω ούτε σε τέλεια, ούτε σε πολύ καλή κατάσταση....
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 11962
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 205 φορές
Έχει δεχθεί like: 201 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#8

Δημοσίευση από ALX » 09 Σεπ 2017, 16:29

:wow: :goodpost: :bravo:

Πολύ αναλυτικό ποστ και ωραία δουλειά! (Μπήκε στο Hall Of Wisdom του :facebike: :thumpup: )
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
originalksd
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 17 Μαρ 2013, 13:48
Τόπος διαμονής: Αττική
Moto: CBF250
Κράνος: MT FLUX BLACK
Έχει κάνει like: 1 φορά
Έχει δεχθεί like: 9 φορές
Ηλικία: 39

#9

Δημοσίευση από originalksd » 09 Σεπ 2017, 16:59

:thnx: :cheers:
Αν τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν φυτοφάγοι. Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.
Ιf there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went.

Άβαταρ μέλους

Yannis990
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 850
Εγγραφή: 07 Μάιος 2015, 20:18
Τόπος διαμονής: ΑΘΗΝΑ
Moto: 990 ADVENTURE
Κράνος: X-LITE 661
Έχει κάνει like: 141 φορές
Έχει δεχθεί like: 90 φορές
Ηλικία: 50

#10

Δημοσίευση από Yannis990 » 10 Σεπ 2017, 12:02

Ωραία δουλειά :thumpup:

Άβαταρ μέλους

Αήρ
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 677
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 21:54
Τόπος διαμονής: Στον κόσμο μου!
Moto: SYM sitycom s 300i
Κράνος: HJC HQ1
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 28 φορές
Έχει δεχθεί like: 28 φορές
Ηλικία: 44

#11

Δημοσίευση από Αήρ » 10 Σεπ 2017, 14:37

;) :thumpup:
Γιώργος από το Best...

Μη μου τους όρχεις τάραττε...

Άβαταρ μέλους

Αλομπαρ
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2318
Εγγραφή: 12 Μαρ 2013, 03:19
Τόπος διαμονής: Χαβούζα
Moto: ΚTM SuperDukeR 1290
Κράνος: SHOEI XR-1100
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 59 φορές
Έχει δεχθεί like: 33 φορές
Ηλικία: 33

#12

Δημοσίευση από Αλομπαρ » 10 Σεπ 2017, 20:19

:worshippy: :worshippy:
:congrats: :congrats:
Δημήτρης

Πρωην jimbakis

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης