.... αλλαγή ιμάντα γεννήτριας/δυναμό R1200GS '04

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στη κατηγορία αυτή, έχετε την δυνατότητα να ανεβάζετε συνημμένες εικόνες κατευθείαν από τον υπολογιστή σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

.... αλλαγή ιμάντα γεννήτριας/δυναμό R1200GS '04

#1

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 26 Μαρ 2018, 19:58

Γεια χαρά και πάλι παίδες!


Μια δουλίτσα που είχα σχετικά καθυστερήσει, ηταν και αυτη της προληπτικής αλλαγής του ιμάντα του δυναμό. Γνωριζω τη συχνότητα αλλαγης που προτείνει ο κατασκευαστης και ξερω οτι εχω αργησει πολυ αλλα προς υπεράσπιση μου θα αναφέρω οτι σχεδον καθε χρονο άνοιγα και έκανα οπτικο έλεγχο αλλα μεχρι φετος δεν με ειχε πείσει οτι εχουμε θεμα , Αναφερω για τα πρακτικά επισης οτι η γριούλα μου ειναι μοντελο 2004 δηλαδη σημερα 14 χρονων και εχει πανω , 102 χιλιαδες ασφαλτινα χιλιόμετρα!


Εικόνα

Φετος παρατήρησα εξωτερικά καποια σημαδια και καθοτι εχω προμηθευτεί τον ιμαντα εδω και κανα 2 χρονια και στέκεται στα ραφια μου ...καθησα και τον αλλαξα .


Στο θεμα μας λοιπον . Ο μαμα ιμαντας που ειχε πανω η μοτοσυκλετα ειχε τη κωδική ονομασία


Continental Contitech 4PK 592


και ο καινουργιος που εβαλα πανω


Continental Contitech 4PK 611 (592) Elast

Εικόνα


[/B]


Ο ιμαντας ειναι ελαστικος .... για αυτο ειναι και σχετικα ευκολη η τοτοθετηση του, παρολο που δεν μπορεις να χαλαρωσεις με καποιο τροπο τις τροχαλιες που δένει επανω γιατι ειναι σταθερες!

Ειναι μια ευκολη δουλιτσα, που για να γινει ακομα πιο ευκολη και ασφαλής η μαμα BMW εχει για την συγκεκριμενη εργασια ενα ειδικο εργαλείο. Στην ουσια ειναι ενα 34αρι καρυδακι με μια ειδικα διαμορφωμένη πλευρα/οδηγό οπου πανω της, κατα την τοποθετηση , φωλιαζει ομαλά και ομοιόμορφα ο ιμάντας. Γυριζοντας λοιπον το μεγαλο παξιμάδι της τροχαλιας που παίρνει κινηση απ το στροφαλο .... περνάει με απολυτη ασφαλια και χωρις να προκαλεσει καποια μικρη ζημια στον ιμαντα , οποια θα μπορουσε να οδηγησει σε βαθος χρονου σε πρόωρη φθορα!

Εικόνα

Το ειδικο αυτο εργαλειο δεν μπορεις να το βρεις ευκολα και φυσικα το κοστος απόκτησης ισοδυναμεί σε ευρω με πολλες αλλαγες ιμαντα αν το εκανες σε ενα καλο συνεργειο . Οποιος το χει λοιπον μια χαρα βολευετε ...... για τους υπολοιπους θνητους παντως που δεν το χουν αλλα θα θελαν να το παλεψουν μονοι τους ..... εχουν βρει ο καθενας την δικη του εναλλακτική.




στο ζουμι .....

...πριν ξεκινησεις πρεπει να πω οτι αν βγαλεις τα 2 πρωτεύων μπουζι του κινητηρα θα γινει η κινηση του στροφαλου πολυ πιο ευκολη αλλα ρεαλιστικα που δοκιμασα και χωρις να τα βγαλω δεν το κρινω απαραίτητο καθοτι προσωπικα εγω δεν δυσκολευτικα καθολου!

..... ξεκινας λοπον με 5 τορξ βιδουλες που κραταν το μαυρο προστατευτικο καπακι του ιμαντα ...



Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

....το καπακι ανα χείρας και στην ακρη ....

Εικόνα

....πιανεις καστάνια με ενα 34αρι καρυδάκι ....και με ενα μεγαλο κατσαβιδι κόντρα βγαζεις στα γρηγορα τον παλιο ιμαντα ..... γυριζοντας τον κατω τροχαλια του στροφαλου προς τους δεικτες του ρολογιου και βαζοντας κατω απ τη κοντρα σου ενα κομματι λαστιχο για να μην γρατσουνισεις το χρωμα .

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα




...μια φωτο του παλιου και του νεου ιμαντα φυσικα δεν μιλαει αλλα ολο και κατι δειχνει για την αναγκαιότητα της αλλαγης!

Εικόνα



συνεχιζοντας ....τον φρεσκο ιμαντα ανα χειρας και αφου τον περασεις προσεχτικα στο πανω τροχαλια της γενητριας τον προσαρμοζεις στο μισο τροχαλια του στροφαλου κατω και απ τη δεξια του πλευρα .

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

...σε αυτο το σημειο ο καθενας αφηνει τη φαντασια του να δουλεψει ... μπρορεις και με ενα κατσαβιδι να εφαρμοσεις καπου κοντρα και γυριζοντας να τον ξαναβαλεις οπως περιπου τον εβγαλες ...εγω το αποφυγα ομως γιατι ειχα την υποψια οτι ισως τον "πληγωσω". Ετσι σκαρφίστηκα κατι ψιλομπακάλικο μεν αλλα με την ιδια φιλοσοφια της λειτουργιας του ειδικου εργαλείου της μαμας ! Μετρησα περιπου την αποσταση απ το εξωτερικο μερος απ τη καστάνια εως την περιμετρο του τροχαλια που θα φωλιασει ο ιμαντας .....και ηταν περιπου 20 χιλιοστα . Εκοψα ενα μικρο κοματακι ξυλου απο ενα χαλασμενο παιχνιδι των παιδιων μου που βρηκα στη γωνια με μια επιφανια χωρις γωνιες , λίμαρα λιγο ακομα τις ακρες ....και το εφαρμοσα ακριβως αναμεσα στο καρυδακι και τον ιμαντα!


Εικόνα

Εικόνα



Πραγματικα με την πρωτη προσπάθεια και απλα με μιση περιστροφη ...κουμπωσε γαντι !

Εικόνα

ενας οπτικος ελεγχος ....με το χερι λιγο τσεκαρεις αν οντως κουμπωσε σωστα στα αυλάκια στους 2 τροχαλιες ....και πατας τη μιζα για να σαι εντελως σιγουρος πριν το κλείσεις!

μια χαρα!

Εικόνα

σβυνεις τη μοτοσυκλετα ...βιδωνεις παλι το μαυρο καπακι και σου εύχεσαι αλλα 100 χιλιαδες απροβληματιστα χιλιομετρα ...χεχε!


αυτα λοιπον απο μενα ! Οποιαδηποτε παρεμβαση ,συμβουλη ,κριτικη ... ευχαριστως δεχτη συντροχοι ! Παντα ορθιοι!

Σαν επιδορπιο θα ριξω και μια φωτο που ισως δινει καλυτερη πληροφορια για την πραγματικη φυσικη κατασταση του παλιου ιμαντα που δεν μπορει να ελεχθει οταν ειναι πανω φορεμένος! Ισως βοηθησει μερικους να μην το καθυστερήσουν τοσο πολυ οσο εγω ... γιατι οπως λεει ο σοφος λαος μας καλυτερα γαιδουρόδενε παρα στη μεση του ταξιδιου ψαχνε ιμαντα!


Εικόνα
.................. :moto:



Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12351
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 225 φορές
Έχει δεχθεί like: 236 φορές
Ηλικία: 48
Επικοινωνία:

#2

Δημοσίευση από ALX » 26 Μαρ 2018, 21:00

Ωραίος ο Γιάννης. Ακόμα ένα ενδιαφέρον τεχνικό DIY φωτορομάντζο.

Ρε κερατά... ελαστικός ιμάντας???? :woot: Εγώ έχω κανονικό ιμάντα και αν θυμάσαι είχα κατασκευάσει πατέντα σπέσιαλ tool για να μπορέσω να τον σφίξω με ροπόπλειδο κι όχι κατά προσέγγιση γιατί ο ιμάντας αν τον σφίξεις παραπάνω ή λιγότερο, τρώει πολύ νωρίτερα τα ψωμιά του απ'ο τις 60000χιλ που δίνει όριο ασφαλείας η μαμά. Κι εκεί που λες, είμαι στα 40000χιλ κι έχω ακόμα... έρχεται μια ωραία μέρα των ημερών που τον παίρνεις στο χέρι και θα εύχεσαι να μην είσαι στη μέση του πουθενά για να τρέχεις να βρεις ιμάντα και τρόπο να τον αλλάξεις!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#3

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 27 Μαρ 2018, 11:34

Χεχε.... δεν ειμαι και 100% σίγουρος αλλα και ο μαμα παλι ελαστικός ηταν . Στο δικο σου μοντέλο ... ναι θυμάμαι τη φαση που δείχνεις φιλε ... εχει κατι σαν τεντοτηρα ... αλλα στα 1200αρια δεν παιζει ετσι . Τα ράουλα ειναι σταθερά και τίποτα δεν μεσολαβεί σαν δύναμη πανω στη περιστροφή . Άρα μόνο ενας ελαστικός ιμάντας θα έμπαινε αλλιως θα πρεπε να κατεβάσεις κινητήρα και να λύσεις τη γεννήτρια που δένει στο πανω μερος του για να τον βαλεις!!

Θα το ψαξω παντως και θα ρωτήσω τι ακριβως παιζει γιατι με βάλατε σε σκέψεις ! 👍🏼

Άβαταρ μέλους

panGS
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: 18 Δεκ 2016, 03:27
Τόπος διαμονής: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Moto: BMW R 1200 GS 05
Έχει κάνει like: 31 φορές
Έχει δεχθεί like: 23 φορές
Ηλικία: 46

#4

Δημοσίευση από panGS » 27 Μαρ 2018, 11:42

Γιάννη όταν έψαχνα για ιμάντα , μου είχαν πει ΟΧΙ ελαστικό . Ομως δεν ξέρω αλήθεια τι ακριβώς ισχύει...
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#5

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 27 Μαρ 2018, 11:54

Χμμ ... γμτο λες να χω κανει ξερη; ... τι ακριβως εννοεις Παναγιώτη ; Οτι θυμάσε απ τη φαση μπορει να με βοηθήσει ... τι έβαλες τελικα ;

Άβαταρ μέλους

panGS
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: 18 Δεκ 2016, 03:27
Τόπος διαμονής: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Moto: BMW R 1200 GS 05
Έχει κάνει like: 31 φορές
Έχει δεχθεί like: 23 φορές
Ηλικία: 46

#6

Δημοσίευση από panGS » 27 Μαρ 2018, 12:16

Γιάννη τελικά την πήγα για service και μου άλλαξαν εκεί , δεν ξέρω τι έβαλαν .(Μλκα μου γιατί πρέπει να πάρω και μια καβάντζα να έχω) . Μήπως να πάρουμε τηλ σε κάποιο κατάστημα μαμά ή εξειδικευμένο για πιο σίγουρα ;
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#7

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 27 Μαρ 2018, 12:32

Χμμ ... θα μάθω φιλε ... Δωσε μου λιγο χρόνο να σιγουρευτώ !

Άβαταρ μέλους

naftilos
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 2645
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 15:55
Τόπος διαμονής: Αθηνα Ηρακλειο
Moto: Αprilia pegaso+capon
Κράνος: SHARK VISION-R
Έχει κάνει like: 90 φορές
Έχει δεχθεί like: 112 φορές

#8

Δημοσίευση από naftilos » 27 Μαρ 2018, 13:41

Νταξ, οι ιμάντες δεν θεωρούνται ελαστικοί. Όμως έχουν κάποιες ελαστικές ανοχές δια να μπορούν να ανταπεξέρχονται στα φορτία και να έχουν μια αντοχή στο βαλε βγάλε στις τροχαλίες. Και αυτό συμβαίνει με όλους τους απλούς ιμάντες κίνησης και ουχί μόνον με τον ιμάντα του τέκνου Ιωάννη. Εκτός βέβαια των ιμάντων που κινούν εκκεντροφόρους και είναι άλλων προδιαγραφών

Άβαταρ μέλους

virus
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1036
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:25
Τόπος διαμονής: athens
Moto: tiger
Κράνος: shoei nxr
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 49 φορές
Έχει δεχθεί like: 30 φορές

#9

Δημοσίευση από virus » 27 Μαρ 2018, 22:11

δυο ερωτησεις.

η ραμπα ειναι πατεντα σε κλαρκ;

τα roadsmart βλεπω. ευχαριστημενος;
Γιαννης


ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΗΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ, ΓΙΝΕΣΑΙ

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#10

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 27 Μαρ 2018, 22:31

Λοιπον παιδες .

Καρατσεκαρισμένο πλεον ... ο ιμάντας που μπαινει στα R1200GS μοντελα παραγωγης 04-05 με  κινητήρα με κωδικο ονoμα K25 και 4το μεχρι 7μο ψηφιο στον αριθμο πλαισιου 0307 ή 0317   ..... ειναι ελαστικός με 4 κανάλια στο εσωτερικο του .... 

..... ονομάζεται απ τη BMW 4PK592 και εχει αριθμο καταλόγου 12 31 7681841   

ενω στη αγορα,  εκτος της αντιπροσωπιας τον ονομαζουν 4PK611 ELAST Contitech  



Φυσικα και θα μπαινει και σε αλλα μοντελα της σειρας αλλα καλα θα κανει οποιος εχει αλλης χρονολογιας GS να δωσει κατα την παραγγελια και τον αριθμο πλαισιου για να ναι σιγουρος!. 

Εικόνα.Εικόνα

Άβαταρ μέλους

panGS
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: 18 Δεκ 2016, 03:27
Τόπος διαμονής: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Moto: BMW R 1200 GS 05
Έχει κάνει like: 31 φορές
Έχει δεχθεί like: 23 φορές
Ηλικία: 46

#11

Δημοσίευση από panGS » 27 Μαρ 2018, 23:15

Μπράβο ρε Γιάνναρε !!!

:thumpup: :thumpup: :thumpup:
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
IoannisPanagiotidis
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 653
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 23:40
Τόπος διαμονής: Solingen
Moto: R1200GS
Κράνος: Sr1
Έχει κάνει like: 34 φορές
Έχει δεχθεί like: 45 φορές
Ηλικία: 45

#12

Δημοσίευση από IoannisPanagiotidis » 27 Μαρ 2018, 23:31

virus έγραψε:
27 Μαρ 2018, 22:11
δυο ερωτησεις.

η ραμπα ειναι πατεντα σε κλαρκ;

τα roadsmart βλεπω. ευχαριστημενος;


... τα ROADSMART ειναι τίμια αγορα ! ... ισως υπαρχουν και καλυτερα αλλα οσο ειμαι τοσο ικανοποιημενος ...δεν τ αλλαζω! :thumpup:

τωρα για τη ραμπα...


χεχε!...ναι φιλε καραπατεντα ειναι!. Το χω κανει πριν 4 χρόνια και μου χει λυσει τα χερια ! Ειναι απ ενα χαλασμενο χειροκινητο κλαρκ φιλου που ειχε στη δουλια του ...χαλασε η τρομπα του και δεν περνούσε Κτεο. Το ειχε χρονια για πεταμα . Το ανανεωσα εξωτερικα ...το βαλα μια αυτοσχεδια στρατζαρισμενη βαση απο αλουμίνιο με μεταλικα δοκαρια απο κατω και το στερεωσα στο πιρουνι του ! Στο τελος προσθεσα και 2 ανοιγομενα ποδια στην ακρη του για να γινει πιο σταθερο και το ανεβοκατεβαζω με ενα ποιοτικο μηχανισμο που αγορασα με συρματοσχοινο . μεχρι και συρόμενη βαση για να το σηκωνω στον ορθοστατη και να μεταφερω το βαρος οσο μπορω προς τη βαση του πιρουνιου εχω φτιαξει !
:spiteful:

χαχα!...ειναι εντελως ποντιακο ! ... αλλα ειναι πολυ καλη λυση και μου βγηκε σχεδον τζαμπα

για να μη γεμισω το θεμα με φωτο ...θα σου ανεβασω ενα μικρο βιντεακι απ τη προσπάθεια μου! :thumpup:


Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης