...και με την "υπογραφή" του Άρειου Πάγου, στη διήθηση ...φταις!

Ό,τι δεν χωράει παρακάτω
Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12184
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

...και με την "υπογραφή" του Άρειου Πάγου, στη διήθηση ...φταις!

#1

Δημοσίευση από ALX » 03 Μαρ 2017, 21:50

Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο, μόνο οι οδηγοί των δικύκλων (μηχανάκια) που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας ευθύνονται για πιθανό τροχαίο συμβάν και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται μέσα στο χώρο των λωρίδων κυκλοφορίας.Το Ανώτατο Πολιτικό Δικαστήριο το απασχόλησε υπόθεση γυναίκας οδηγού μηχανής η οποία κινήτο επί της διαχωριστικής γραμμής του δρόμου και επιχείρησε να περάσει μεταξύ αυτοκίνητου και νταλίκας 18,5 μέτρων, με αποτέλεσμα να σφηνωθεί και να πέσει στο οδόστρωμα, όπου της πάτησε το αριστερό χέρι η νταλίκα.

Η οδηγός είχε πέσει σε μποτιλιάρισμα πάνω αερογέφυρα (μονής κυκλοφορίας) και ενώ ήταν στο σημείο της κατωφέρειας, δηλαδή προς το τέλος της αερογέφυρας, όλα τα αυτοκίνητα εκινούντο με πολύ μικρή ταχύτητα, σχεδόν σημειωτόν.

Σε κάποια χρονική στιγμή τα αυτοκίνητα είχαν σχεδόν ακινητοποιηθεί λόγω του μποτιλιαρίσματος και ενώ μπροστά της υπήρχε ένα ΙΧ αυτοκίνητο και στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, ήταν μια νταλίκα μήκους 18,5 μέτρων περίπου, η οδηγός της μηχανής επιχείρησε, «ανεπίτρεπτα, παράνομα και αντικανονικά εν όψει του ότι στο σημείο εκείνο της οδού η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο σε στοίχους», όπως αναφέρει η αρεοπαγιτική απόφαση, να περάσει ανάμεσα στα δύο αυτά οχήματα, προκειμένου «να προπορευθεί και εν τέλει να διανύσει όσο μεγαλύτερη απόσταση μπορούσε επί της οδού».

Στην προσπάθειά της αυτή όμως, λόγω «του ελαχίστου διαθεσίμου χώρου μεταξύ των δύο οχημάτων αλλά και λόγω αδέξιου χειρισμού της η μοτοσυκλέτα προσέκρουσε αρχικά στην πίσω αριστερή πλευρά του ΙΧ αυτοκινήτου και στη συνέχεια παρεξέκλινε ελαφρώς αριστερά, λόγω της αντίστασης που συνάντησε κατά την πρόσκρουσή της στο αυτοκίνητο, προς το ευρισκόμενο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του φορτηγό, που εν τω μεταξύ ξεκινούσε, ύστερα από προσωρινή (λόγω πυκνής κίνησης) ακινητοποίησή του, με αποτέλεσμα κυριολεκτικά να εγκλωβιστεί – σφηνώσει η μοτοσυκλέτα μεταξύ των δύο αυτών οχημάτων (φορτηγού και ΙΧ αυτοκινήτου)».

Η οδηγός της μηχανής έπεσε στο οδόστρωμα μεταξύ των δύο λωρίδων κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο αριστερό της χέρι «λόγω της διέλευσης από πάνω του πίσω δεξιού τροχού του με χαμηλή ταχύτητα, κινουμένης νταλίκας» και να προκληθούν υλικές ζημιές στη μοτοσυκλέτα.

Κατόπιν αυτών η οδηγός προσέφυγε δικαστικά κατά του ιδιοκτήτη της νταλίκας για την αποκατάσταση της ζημιάς που έπαθε η μηχανή της (την είχε μισή – μισή με τον αδελφό της), κ.λπ. Όμως, στο Εφετείο του Πειραιά έχασε την δικαστική μάχη και άσκησε αναίρεση κατά της απόφαση αυτής στον Άρειο Πάγο, όπου όχι μόνο την έχασε και πάλι, αλλά της επιδικάστηκαν και δικαστικά έξοδα 2.700 ευρώ.

Οι αρεοπαγίτες, απέρριψαν ως αβάσιμη την αίτηση αναίρεσής της, καθώς την θεώρησαν «αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσυκλέτας που οδηγούσε».

Και αυτό γιατί:

«1) ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ),

2) επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ) και

3) εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».

Σε άλλο σημείο οι αρεοπαγίτες αναφέρουν ότι «η οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα».

Μάλιστα, υπογραμμίζεται στην απόφαση του Αρείου Πάγου ότι το γεγονός ότι η νταλίκα ήταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής».


“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6748
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 81 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#2

Δημοσίευση από Vag » 04 Μαρ 2017, 00:48

Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ισχύει το ιδιο ?
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.

Άβαταρ μέλους

panGS
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 90
Εγγραφή: 18 Δεκ 2016, 03:27
Τόπος διαμονής: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Moto: BMW R 1200 GS 05
Έχει κάνει like: 39 φορές
Έχει δεχθεί like: 29 φορές
Ηλικία: 46

#3

Δημοσίευση από panGS » 04 Μαρ 2017, 01:00

Στη Γαλλία απ΄όσο γνωρίζω είναι νόμιμη η διήθηση ...
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6748
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 81 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#4

Δημοσίευση από Vag » 04 Μαρ 2017, 15:00

Ελπίζω να υπάρχει εξέλιξη πάνω στο θέμα αυτό, από λέσχες κλπ, δεν νομίζω να το αφήσουν έτσι.
Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12184
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#5

Δημοσίευση από ALX » 04 Μαρ 2017, 15:04

Νομίζω η διήθηση στη Γαλλία είναι νόμιμη αν και εφόσον τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα. Αν κινούνται κι εκεί είναι παράνομο. Κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι είχαν πει και για εδώ :unsure:
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

panGS
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 90
Εγγραφή: 18 Δεκ 2016, 03:27
Τόπος διαμονής: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Moto: BMW R 1200 GS 05
Έχει κάνει like: 39 φορές
Έχει δεχθεί like: 29 φορές
Ηλικία: 46

#6

Δημοσίευση από panGS » 04 Μαρ 2017, 19:12

Ρίξε μια ματιά εδώ...


http://www.motomag.gr/news/afieromata-e ... -ypo-oroys
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12184
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#7

Δημοσίευση από ALX » 04 Μαρ 2017, 19:25

Αντί να δω αυτό που έδειξες, είδα το άλλο παρακάτω. :thumpup:

http://www.motomag.gr/news/apopseis-epi ... ika-hoaxes

...το οποίο κι αυτό λάθος έχει. Ό,τι να 'ναι :banghead:

Το βρήκα επίσημα

https://www.lawspot.gr/sites/default/fi ... 5.2016.pdf
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

ibar132
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1760
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 23:03
Τόπος διαμονής: αθηνα
Moto: tiger1050
Κράνος: arai qv
Έχει κάνει like: 70 φορές
Έχει δεχθεί like: 34 φορές
Ηλικία: 43

#8

Δημοσίευση από ibar132 » 04 Μαρ 2017, 19:27

για εμενα ειναι σωστη αποφαση,οπου επιτρεπεται αυτο γινεται οταν ειναι σταματημενα η κατω απο 30 χω.
ασε οτι δεν ειναι καινουριο αυτο ο νομος υπηρχε
يفغينيا
باناجيوتيس



Los buenos somos más!!

Άβαταρ μέλους

Vag
Συντονιστές
Συντονιστές
Δημοσιεύσεις: 6748
Εγγραφή: 15 Φεβ 2013, 19:34
Τόπος διαμονής: Μπατιρολανδη
Moto: tiger 1050
Κράνος: HJC RPHA - 10plus
Έχει κάνει like: 81 φορές
Έχει δεχθεί like: 51 φορές
Ηλικία: 49

#9

Δημοσίευση από Vag » 04 Μαρ 2017, 19:40

Αν θες να νιώθεις πλούσιος, απλά μέτρα όλα τα πράγματα που έχεις τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα.

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 12184
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 248 φορές
Έχει δεχθεί like: 268 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#10

Δημοσίευση από ALX » 05 Μαρ 2017, 01:25

Ατέλειωτη συζήτηση... δυστυχώς. Οι οδηγοί (μόνο αυτοκινήτου) στην Ελλάδα (επί το πλείστον) είναι "να ψοφήσει η κατσίκα του μοτοσυκλετιστή".
Όταν είσαι οδηγός και των δύο οχημάτων, τότε βλέπεις πολύ πιο ξεκάθαρα τα πράγματα και δεν μπαίνεις σε τέτοιες κουβέντες, άσε που είσαι πολύ καλύτερος οδηγός στο αυτοκίνητο από τους περισσότερους οδηγούς αυτοκινήτων.

Το κακό είναι ότι ποινικοποιούν μια μόνιμη κατάσταση και δημιουργούν δικαστικό προηγούμενο εις βάρος όλων των μοτοσυκλετιστών σε περίπτωση ατυχήματος ακόμα κι αν φταίει ο οδηγός ΙΧ. Ακόμα και αν ο οδηγός ΙΧ το κάνει επίτηδες στη μοτό που κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

vagma
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 239
Εγγραφή: 25 Μαρ 2013, 11:45
Τόπος διαμονής: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Moto: suzuki sv 650
Κράνος: Nolan n87
Έχει κάνει like: 13 φορές
Έχει δεχθεί like: 6 φορές
Ηλικία: 43
Επικοινωνία:

#11

Δημοσίευση από vagma » 05 Μαρ 2017, 23:26

Εχετε παρει το θεμα λαθος επηρεαζομενοι απο τα μμε........η αποφαση του αρειου παγου ηταν επι του συγκεκριμενου ατυχηματος.......δεν δημιουργειται προηγουμενο......η νομοθεσια για την διηθηση προυπαρχει και ειναι συγκεκριμενη........
Αρχισμηνιας speaking!!!!!!!!!!!!!! :tooth:http://i601.photobucket.com/albums/tt98 ... oqhifz.jpg

Άβαταρ μέλους

Χλέμπουρας
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: 05 Αύγ 2014, 19:21
Τόπος διαμονής: 3ο τσαντήρι δεξιά
Moto: Πεζό 2 προς το παρών
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 5 φορές
Έχει δεχθεί like: 2 φορές
Ηλικία: 37

#12

Δημοσίευση από Χλέμπουρας » 06 Μαρ 2017, 15:53

Εγώ πάντως συμφωνώ με τους δικαστές. Εφάρμοσαν απλά το νόμο. Δεν κρίνουν αν είναι σωστός ή όχι, απλά τον εφάρμοσαν.
Άλλοι είναι αυτοί που πρέπει να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο πρόβλημα, γιατί πρόβλημα είναι, αλλά αυτοί δεν ασχολούνται. Εδώ δεν ασχολούνται με πιο φλέγοντα ζητήματα, θα ασχοληθούν με τους μοτοσυκλετιστές; Έτσι κι αλλιώς μια ζωή χεσμένους μας είχαν.
Η χειρωνακτική δουλειά είναι το καλύτερο αντίδοτο για τον ελιτισμό που απειλεί τον καλλιτέχνη.

Άβαταρ μέλους

Wolfscum
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 1438
Εγγραφή: 02 Μαρ 2013, 16:05
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: Aprilia Tuono 1100V4
Κράνος: AGV
Έχει κάνει like: 10 φορές
Έχει δεχθεί like: 25 φορές

#13

Δημοσίευση από Wolfscum » 10 Μαρ 2017, 01:49

Απλά εφαρμόστηκε ο νόμος δεν είπαν κάτι καινούργιο.

Προφανώς όλοι (ή τέλος πάντων η συντριπτική πλειοψηφία) το κάνουμε αλλά πρέπει να έχουμε επίγνωση των κινδύνων.

Απάντηση

Επιστροφή στο “[Αναβάτης] Γενικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης