Τεχνολογία και μηχανές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Ηρώ
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 27 Αύγ 2016, 11:53
Τόπος διαμονής: Λάρισα
Moto: GSXR 1000
Κράνος: Schuberth tech. SR1
Έχει κάνει like: 8 φορές
Έχει δεχθεί like: 4 φορές
Ηλικία: 23
Επικοινωνία:

Τεχνολογία και μηχανές

#1

Δημοσίευση από Ηρώ » 29 Αύγ 2016, 11:20

Όσο περνάνε τα χρόνια τόσο πιο πολύ η τεχνολογία τείνει να είναι μέρος της ζωής μας. Δεν μπορώ να πω πως διαφωνώ απόλυτα με αυτό, αλλά υπάρχει ένα μέρος μου που δεν συμφωνεί. Αισθάνομαι πως στο τέλος θα καταλήξουν να γίνονται όλα αυτόματα με πάτημα ενός κουμπιού χωρίς κάποιο "ζωντανό" κόπο, χωρίς κάποια τέχνη ή μαστοριά. Για παράδειγμα οι καινούριες μηχανές που βγαίνουν πλέον στην αγορά θα έχουν χίλια μύρια ηλεκτρονικά πάνω αντισούζα, αντιγλύστριμα, ρύθμιση γκαζιού σε περίπτωση γλιστρήματος, κ.τ.λ.

Θα μου πείτε τώρα "είναι όλα χρήσιμα και επιπλέον κάνουν την οδήγηση ασφαλή". Θα συμφωνήσω στο ότι βοηθάνε κατά πολύ να αποφευχθούν πολλά δυσάρεστα, αλλά καταλήγεις με μια μηχανή που σε οδηγάει και όχι την οδηγάς. Προσωπικά προτιμώ να οδηγάω χωρίς κάποια τεχνολογική βοήθεια, και ας κάνω λάθη. Αλλά παίρνοντας μια τέτοια απόφαση ξέρω το τίμημα είναι μεγάλο και τα λάθη πολλές φορές δεν συγχωρούνται. Δεν είμαι κατά της τεχνολογίας, αλλά κατά της υπερβολής.

Εσείς τι άποψη έχετε για αυτό; Ότι δηλαδή με τα χρόνια στην μηχανή προστίθονται ηλεκτρονικές συσκευές ανεξάρτητα για το ποιες είναι αυτές. Οι οποίες ουσιαστικά επηρεάζουν κατά πολύ την οδήγηση;



Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 11975
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 212 φορές
Έχει δεχθεί like: 204 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#2

Δημοσίευση από ALX » 29 Αύγ 2016, 14:12

Καταρχήν ωραίο θεματάκι... και πιασάρικο :thumpup:

Αλλά είναι από τα θέματα που συνήθως υπάρχουν οι δύο γνωστές αντιμαχόμενες πλευρές. Αυτοί που θέλουν και υποστηρίζουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και οι άλλοι που τα θεωρούν "φλώρικες" προσθήκες που κάνουν ακόμα και τον κουλό, γρήγορο.

Προσωπικά, δεν είπα ποτέ όχι στο ABS. Το ΑΒS συνδέεται άμεσα με μια κατάσταση που σημαίνει κίνδυνο αφού ενεργοποιείται σε δυνατά φρένα ή σε περιπτώσεις κακής ποιότητας ασφάλτου με μειωμένη πρόσφυση που και πάλι πρέπει να μείνεις όρθιος κατά το φρενάρισμα. Κι αφού συνδέεται με κίνδυνο και πιθανότατα κινήσεις πανικού, ακόμα και ο έμπειρος μπορεί να κάνει το λάθος.
Γι' αυτό λοιπόν, το θέλω γιατί συμβάλει στην αποφυγή του κινδύνου. Ή αν θέλετε, συμβάλει στο να μειωθεί ο κίνδυνος μιας πτώσης (κυρίως) και παράλληλα να μικρύνει την απόσταση ακινητοποίησης στο μικρότερο δυνατό χρόνο και απόσταση.

Τώρα για τα υπόλοιπα, καλοδεχούμενα αν υπάρχουν, αλλά δεν με ενδιαφέρει κι αν δεν υπάρχουν. Γιατί εκεί, δεν είσαι σε κατάσταση πανικού όπως πιθανότατα στο φρενάρισμα, αλλά ελέγχεις το γκάζι με καθαρό μυαλό και αν δεν είσαι άσχετος, πολύ δύσκολα θα πέσεις από υπερστροφή ή θα φας "καπάκι" επειδή δεν έχει αντισούζα (αλήθεια... έχει μπει το τελευταίο σύστημα σε μοτό εμπορίου? :think: )
Σε έναν λιγότερο έμπειρο αναβάτη βέβαια με μοτοσυκλέτες από 600κε και πάνω θα ήταν χρήσιμα. Φύλαγε τα ρούχα σου να έχεις τα μισά που λένε.

Οπότε, είμαι θετικός στο να υπάρχουν,
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

ritsman
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 357
Εγγραφή: 10 Σεπ 2014, 16:02
Τόπος διαμονής: νοτια
Moto: Μ1100
Κράνος: HJC RPHA
Έχει κάνει like: 3 φορές
Έχει δεχθεί like: 2 φορές

#3

Δημοσίευση από ritsman » 29 Αύγ 2016, 20:04

Τεχνολογια ε?..... μεγαλο θεμα....

η ονειρική μου "τεχνολογικά" μοτοσικλέτα δεν εστιάζει στα ηλεκτρονικά...

δεν θα ειχε κυλινδροκεφαλα .....

θα ηταν δικύλινδρη με άμεσο ψεκασμο, ανάφλεξη με λέιζερ και τεράστιες θυρίδες αντι για βαλβίδες που επικοινωνούν άμεσα με πεταλούδες στο φιλτροκούτι.....


μεχρι τοτε όμως ζητω το αρχαιο διβαλβιδο αεροψυκτο desmo!!!!!!!!

Άβαταρ μέλους

Gee
Mέλη
Mέλη
Δημοσιεύσεις: 649
Εγγραφή: 18 Φεβ 2013, 22:26
Τόπος διαμονής: Αθηνα
Moto: APRILIA TUONO V4 ABS
Κράνος: R-PHA 10+, Race-RPro
Έχει κάνει like: 10 φορές
Έχει δεχθεί like: 59 φορές
Ηλικία: 33

#4

Δημοσίευση από Gee » 29 Αύγ 2016, 23:07

Καλη ειναι η τεχνολογια, χρειαζεται.
Σε αλλους αρεσει, σε αλλους οχι, ο καθενας εχει επιλογη, επισης στα περισσοτερα μηχανακια εχεις και την επιλογη απενεργοποιησης των ηλεκτρονικων, οποτε επιλεγεις τι θες οταν το θες.
Προσωπικα δεν θα με εμοιαζε να μην ειχε κανενα ηλεκτρονικο βοηθημα το μηχανακι μου, αλλα δεν θα με χαλαγε και να ειχε τα μυρια οσα αν μπορουσα να τα βγαλω. Εχω οδηγησει αρκετα μηχανακια με ηλεκτρονικα και ολα συμπεριφερονται μια χαρα οταν τα απενεργοποιησεις, οποτε κανενα κακο.
Απλα τα τελευταια χρονια γενικα υπαρχει μια ταση τα μηχανακια να γινονται πιο ηπια και φιλικα, ας ειναι πιο γρηγορα απ΄οτι παλαιοτερα, δεν ευθυνονται τα ηλεκτρονικα για αυτο. Το που θα οδηγησει βεβαια αυτο κ εγω το φοβαμαι, αλλα κανεις δεν ξερει, ολοι φανταζομαστε (κ ας εχουμε μαλλον σωστη φαντασια δυστυχως...)
Ηonda XR250
Yamaha TT600R - SM
Yamaha TT600R - Enduro
Ducati SS800
Ducati Hypermotard 1100S
KTM 990 Super Duke
KTM 990 SMT
APRILIA TUONO V4R ABS

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5065
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 35

#5

Δημοσίευση από Θάνος » 31 Αύγ 2016, 15:40

Ειμαι υπερ, γιατι απλα εχω οδηγησει μηχανακια χωρις και απο τοτε που τα απεκτησα και ειδα τις διαφορες ειναι η νυχτα με την μερα σε αυτα που σου προσφερουν.... Ειδικα οταν υπαρχει η επιλογη απενεργοποιησης ειναι ΜΑΚΡΑΝ οτι καλυτερο!!!!

Καλα για abs δε το συζητω, πολυσυζητημενο βεβαια θεμα αλλα εγω προσωπικα δεν αποδεχομαι τοποθετησεις αρνητικες γυρω απο αυτο, οταν μια απο τις κυριες αιτιες πτωσεων ειναι το χασιμο μπροστινου, σε οδοδτρωματα τυπου παγοδρομιο, σε βροχες κτλ..ειδικα οταν οι βροχες ειναι μεσα στη πολη οχι απλα ειναι σωτηριο, ειναι τα παντα ολα! Απο εκει και περα, ενα λαθος που κανουν ολοι αυτοι που απαρνουνται την τεχνολογια ειναι οτι ξεχνανε οτι οδηγανε σε δημοσιους δρομους και οοοοοσο και χερας και να εισαι στον δημοσιο δρομο δεν ειναι ολα στο χερι σου, οποτε λεμε ΝΑΙ δακγωτο στην τεχνολογια! Ιδανικο βεβαια να απενεργοποιειται ωστε αν πας σε καμια πιστα ή καμια βολτα σε ερημικους δρομους και θες να παιξεις πιο ελευθερα να μπορεις να το κανεις!
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Συγγραφέας θέματος
Ηρώ
Νέα μέλη
Νέα μέλη
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 27 Αύγ 2016, 11:53
Τόπος διαμονής: Λάρισα
Moto: GSXR 1000
Κράνος: Schuberth tech. SR1
Έχει κάνει like: 8 φορές
Έχει δεχθεί like: 4 φορές
Ηλικία: 23
Επικοινωνία:

#6

Δημοσίευση από Ηρώ » 02 Σεπ 2016, 16:57

ALX έγραψε: Τώρα για τα υπόλοιπα, καλοδεχούμενα αν υπάρχουν, αλλά δεν με ενδιαφέρει κι αν δεν υπάρχουν. Γιατί εκεί, δεν είσαι σε κατάσταση πανικού όπως πιθανότατα στο φρενάρισμα, αλλά ελέγχεις το γκάζι με καθαρό μυαλό και αν δεν είσαι άσχετος, πολύ δύσκολα θα πέσεις από υπερστροφή ή θα φας "καπάκι" επειδή δεν έχει αντισούζα (αλήθεια... έχει μπει το τελευταίο σύστημα σε μοτό εμπορίου? :think: )
Και στους αγώνες MotoGP υπάρχουν αντισούζα και και ... αλλά επιπλέον μια μηχανή που ξέρω πως σίγουρα το έχει είναι η Aprilia RSV4 APRC

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Συμφωνώ πως η τεχνολογία μας διευκολύνει σε πολλά καθημερινά πράγματα πόσο μάλλον στην οδήγηση, αλλά θεωρώ πως όλα χρειάζονται μέτρο. Η άποψη μου παραμένει ουδέτερη, καλή και η βοήθεια από τα όσα ηλεκτρονικά έχουν προσθέσει στις μηχανές ΝΑΙ βοηθάνε, αλλά όταν πλέον πάμε στην υπερβολή, προσωπικά αισθάνομαι ότι είμαι ανίκανη να χειριστώ ένα εργαλείο και το πιέζω με το ζόρι.

Ναι, δεν έχουμε τους καλύτερους δρόμους για να οδηγάει κανείς με μηχανές, ειδικά τον χειμώνα (δεν μιλάω για πόλη, διότι στην πόλη δεν πάω με μηχανές μόνο με παπί ή ποδήλατο) αλλά δεν συμφωνώ στο να βάλεις πάνω στην μηχανή σου χίλια μύρια ηλεκτρονικές συσκευές. Baby steps, ένα βήμα την φορά. Όσο καιρό καβαλάω την ίδια μηχανή τόσο καλύτερα και την μαθαίνω και με μαθαίνει.
Προφανώς και έχουν εφευρεθεί αυτά όχι επειδή οι μηχανές είναι σκοτώστες ή εξωγήινα κατασκευάσματα, κατά την άποψη μου πάντα, αλλά επειδή έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που δεν μπορούν (δεν το 'χουν) με το να οδηγανέ μηχανές, και επειδή είμαστε όλοι μας καλοί καταναλωτές, αυτό που κάνουν οι εταιρίες προφανώς είναι να σε διευκολύνουν και να μας κάνουν να αγοράζουμε.

Θα μου πει τώρα κανείς, εεε τότε κοπέλα μου, άσε την ηλεκτρική σου κουζίνα, πάνε μάζεψε ξύλα άναψε φωτιά και φτιάξε φαΐ... :tooth:

Απλά για να γίνω πιο κατανοητή, είναι διαφορετικό το να μαθαίνεις να καβαλάς "ποδήλατο" μόνος σου με όλα όσα περάσεις, και διαφορετικό να έχεις ένα ποδήλατο που σε πάει και απλά το κατευθύνεις.

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 11975
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 212 φορές
Έχει δεχθεί like: 204 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#7

Δημοσίευση από ALX » 02 Σεπ 2016, 17:23

Η αλήθεια είναι πως όλα αυτά τα βοηθήματα σε κάνουν να αισθάνεσαι πιο άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Επίσης όπως είπα, κάνουν και τους αργούς αναβάτες,... γρήγορους. (το έχω δει με τα μάτια μυ. Άνθρωπος που σερνόταν κανονικά και τον περιμέναμε σε βόλτα, πήρε μοτό με όλα αυτά τα μπλιμπλίκια πάνω της και ξαφνικά άρχισε να οδηγεί γρήγορα!)

Όταν όμως τους ξεβολέψεις πάνω από τη δική τους μοτοσυκλέτα και τους βάλεις σε μία που δεν τα έχει όλα αυτά... άστα να πάνε! Τρόμος :tooth:

Mε λίγα λόγια, όπως μάθεις είναι. Ακόμα και οι έμπειροι αν συνηθίσουν στα ηλεκτρονικά θα ζοριστούν μόλις καβαλήσουν μία μοτό που δεν έχει. Θα δυσκολευτούν αρκετά να την νιώσουν οικεία και να της δώσουν εμπιστοσύνη.

Το καλύτερο θα είναι να τα έχεις αυτά, αλλά να απενεργοποιούνται κατά βούληση. Οπότε να τα αφαιρείς, ή και να ρυθμίζεις το πόσο θα επεμβαίνουν.
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Yannis990
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 859
Εγγραφή: 07 Μάιος 2015, 20:18
Τόπος διαμονής: ΑΘΗΝΑ
Moto: 990 ADVENTURE
Κράνος: X-LITE 661
Έχει κάνει like: 145 φορές
Έχει δεχθεί like: 90 φορές
Ηλικία: 50

#8

Δημοσίευση από Yannis990 » 02 Σεπ 2016, 23:06

Καλά τα ηλεκρτονικά βοηθήματα αλλά μέχρι ένα σημείο
και να μπορούν να απενεργοποθηθούν.
Διαφορετικά χάνεται η απόλαυση της οδήγησης και απλώς κρατάς το τιμόνι.

Άβαταρ μέλους

Θάνος
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 5065
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:12
Τόπος διαμονής: Athens
Έχει κάνει like: 2 φορές
Έχει δεχθεί like: 7 φορές
Ηλικία: 35

#9

Δημοσίευση από Θάνος » 03 Σεπ 2016, 10:12

Παίδες, μόνο καλό έχουν να δώσουν ότι και να λέμε, εγώ προσωπικά όταν έκανα την παραγγελία
για το μηχανάκι θυμάμαι χαρακτηριστικά που είπα όχι στο antispin, ε το έχω μετανοιώσει, είχε
κουμπάκι απενεργοποίησης εννοείται και το έμαθα μετά, με έχω πετύχει σε βουνοτόπι με βροχή
και με χάλια οδόστρωμα που με ανάγκαζε να κινούμαι με 40-50 αντε 60χλμ/ω στην καλύτερη,
πράγμα που δε θα συνέβαινε με το antispin, θα μπορούσα να εκμεταλλευτώ άφοβα το όριο
πρόσφυσης, ε άμα ο δρόμος κρατάει δε το βάζεις, αν όμως είναι ριμάδι το βάζεις!!! Τέλος οφείλω
να πώ πως δέν υπάρχει μεγαλύτερη άνεση-απόλαυση απο το να έχεις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις,

θες σπορ οδήγηση;;; την έχεις με ένα κουμπι, θες χαλαρά ή είσαι σε κροκάλες - βατούς
χωματόδρομους; είναι μόνο ένα κουμπί, θες νορμαλ συνθήκες; το έχεις, θες με βαλίτσες;
το έχεις, θες με δικάβαλο και βαλίτσες; το έχεις, όλα με ενα κουμπάκι, μαγικό κουμπάκι για
εμένα, γιατι όταν έχω την δυνατότητα να κινηθώ όπως θέλω, να έχω με βάση το φόρτωμα
σωστά τις αναρτήσεις μου όπως όταν οδηγώ και μόνος μου χωρίς να βγάζω κατσαβίδια (πράγμνα
που σχεδόν κανεις στα ταξίδια του - βόλτες του δε κάθεται να κάνει) το θεωρώ ότι πιο κορυφαίο
υπάρχει, γιατι σου δίνει ασφάλεια, αφου οι αναρτήσεις σου δουλεύουν ΣΩΣΤΑ ανάλογα τις
συνθήκες και μέσα απο αυτό την δυνατότητα για μέγιστο παιχνίδι παντού, σε οποιαδήποτε
κατάσταση, άρα μου δίνει παιχνίδι το βοήθημα αυτό ή όχι; ;)
Μήν βιάζεσαι! Άκομη και όταν υπάρχει λόγος... άστον να περιμένει!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους

Yannis990
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 859
Εγγραφή: 07 Μάιος 2015, 20:18
Τόπος διαμονής: ΑΘΗΝΑ
Moto: 990 ADVENTURE
Κράνος: X-LITE 661
Έχει κάνει like: 145 φορές
Έχει δεχθεί like: 90 φορές
Ηλικία: 50

#10

Δημοσίευση από Yannis990 » 12 Νοέμ 2017, 18:57

Σήμερα μετά από 3,5 χρόνια συμβίωσης με το 990
και 25000 χιλιόμετρα περίπου το ΑΒS με έσωσε από πτώση.

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 11975
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 212 φορές
Έχει δεχθεί like: 204 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#11

Δημοσίευση από ALX » 12 Νοέμ 2017, 20:22

Τι έγινε?
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Άβαταρ μέλους

Yannis990
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 859
Εγγραφή: 07 Μάιος 2015, 20:18
Τόπος διαμονής: ΑΘΗΝΑ
Moto: 990 ADVENTURE
Κράνος: X-LITE 661
Έχει κάνει like: 145 φορές
Έχει δεχθεί like: 90 φορές
Ηλικία: 50

#12

Δημοσίευση από Yannis990 » 13 Νοέμ 2017, 15:43

ALX έγραψε:
12 Νοέμ 2017, 20:22
Τι έγινε?
Πες το κακιά στιγμή,λάθος εκτίμηση,μαλακία,
είναι η στιγμή που ανοίγεις το γκάζι από τα 60 περίπου χιλιόμετρα
για να περάσεις κι εκείνη τη στιγμή το μάτι κολλάει για 2 δευτερόλεπτα
στην κοπελιά με το μίνι που είναι στο πεζοδρόμιο και ξαφνικά
τα αυτοκίνητα που είναι μπροστά σου αποφασίζουν να κοκαλώσουν
και πέφτεις στα φρένα άτσαλα με αποτέλεσμα να δω πως
λειτουργεί το ABS σε πραγματικές συνθήκες.

Άβαταρ μέλους

ALX
Μέλη
Μέλη
Δημοσιεύσεις: 11975
Εγγραφή: 13 Φεβ 2013, 19:52
Τόπος διαμονής: Αθήνα
Moto: boGSer 1150
Κράνος: Shoei XR1000
Διάθεση:
Έχει κάνει like: 212 φορές
Έχει δεχθεί like: 204 φορές
Ηλικία: 47
Επικοινωνία:

#13

Δημοσίευση από ALX » 13 Νοέμ 2017, 16:02

Α ρε παλιομισοφόρια τι τραβάν για σας τ' αγόρια! Τραγουδούσε ο Αυλωνίτης
:tooth:
Τέλος καλό... όλα καλά!
“Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.”.
ALX

Απάντηση

Επιστροφή στο “[Μοτοσυκλέτα] Γενικά θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης